Vuoden 2024 Taloussankarit löytyvät Joensuusta

Viidettä kertaa järjestettävä kahdeksasluokkalaisten Taloussankari-kisa huipentui tiistaina Helsingissä käytyyn loppukilpailuun. Kilpailuareenalle saapui kymmenen joukkuetta ympäri Suomea.

Artikkeli
8.5.2024
Lukuaika
2 min
Pielisjoen koulun voittajajoukkue yhdessä ryhmänjohtajansa, Pörssilähettiläs Emil Koskisen, kanssa.

Viidettä kertaa järjestettävä kahdeksasluokkalaisten Taloussankari-kisa huipentui tiistaina Helsingissä käytyyn loppukilpailuun. Kilpailuareenalle saapui kymmenen joukkuetta ympäri Suomea.

Valtakunnallinen kahdeksasluokkalaisten Taloussankari-kilpailu huipentui tiistaina Helsingissä Nordea Campuksella käytyyn loppukilpailuun. Arjen talousosaamista käsittelevään joukkuekilpailuun osallistui tänä vuonna ennätykselliset 130 joukkuetta ympäri Suomea. Pörssisäätiön maaliskuussa järjestämästä alkukilpailusta eteni finaaliin kymmenen joukkuetta:

  • Juhannuskylän koulu, Tampere
  • Pielisjoen koulu, Joensuu
  • Järvenperän koulu, Espoo
  • Kisatien koulu, Reisjärvi
  • Pyörön koulu, Kuopio
  • Hirvikosken Yhtenäiskoulu, Loimaa
  • Hyrylän yläkoulu, Tuusula
  • Haapaniemen koulu, Viitasaari
  • Kruunuhaan yläasteen koulu, Helsinki
  • Viitaniemen koulu, Jyväskylä

Kilpailun voitti tänä vuonna Pielisjoen koulun joukkue Joensuusta. Eläkesäästäjät-nimeä kantanut joukkue oli voitostaan yllättynyt, mutta totesi kuitenkin voiton olleen päätavoitteena kisaan lähdettäessä. Joukkue matkusti Joensuusta kisapaikalle junalla, joten myös junamatka oli hyödynnetty kisaan valmistautumiseen.

Voittajajoukkue sai palkinnoksi taloussankaristipendit sekä 10 tablettitietokonetta koululleen digitaitojen ja oppimisen edistämiseksi. Lisäksi kilpailun kolme parasta joukkuetta saivat mukaansa näyttävät voittopokaalit.

Kilpailussa toiseksi sijoittui Kisatien koulun joukkue Reisjärveltä ja kolmanneksi Viitaniemen koulun joukkue Jyväskylästä.

Taloussankari-kilpailu järjestettiin jo viidettä kertaa. Kilpailun järjestävät yhdessä Nordea, Pörssisäätiö ja Nuorten yrittäjyys ja talous NYT.

Kirjoittajat

Linnea Karjula Markkinoinnin asiantuntija